Förfärlig Måndag

Godkväll allihopa!
Det har inte blivit mycket till bloggande idag, förlåt.
Jag gick upp vid halv 6 imorse och åt ett stekt ägg bara och klädde på mig och gick sedan å la mig igen brevid Patrick. Sen åkte jag med Pappa in till bussen som vanligt.
Trodde jag skulle spy på bussen har en sådan magkatarr så att jag mår illa hela tiden. Usch. Men sen somnade jag bums och vaknade vid skolan, sämst.
Jag led igenom skolan men åkte 40 min innan skolan slutade för jag klarade inte av det längre, åt inget på hela dagen eller något, var jätte hängig, har både sovit idag och bara legat och döat. Mår inge alls bra, vill till skolan imorgon, men får prata med mamma om det.
Ligger nu i soffan och kollar på Svergies fulaste hem med Frasse och älskling.
Sova tidigt ikväll.

För er som inte vet vad magkatarr är så kopierade jag lite kort om det ifrån vårdguidens sida.

Magkatarr (dyspepsi)

Magkatarr, dyspepsi, är ett samlingsnamn för olika besvär från övre delen av magen, maggropen. Magkatarr kan utlösas av till exempel olämplig mat, stress och alkohol. Försök därför att förändra din livsstil om du har tecken på magkatarr. Kontakta akutmottagningen om du kräks blod eller har blod eller slem i avföringen.

Magkatarr är egentligen en felaktig benämning. Katarr betyder inflammation, vilket endast i undantagsfall är orsaken till symtomen. Det finns dock inget bättre svenskt namn än magkatarr, men det namn som används inom läkarvetenskapen är dyspepsi.


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback