Våga skugga i höst!

Så får du till skuggningen:

  • Olika nyanser passar olika ögonfärger. Du framhäver till exempel din ögonfärg på bästa sätt genom att använda en "kontrastfärg". Har du bruna ögon passar det till exempel utmärkt med skuggor i blåa, rosa och lila nyanser. För den blåögde passar varmare nyanser som aprikos, rödbrunt och brunt bäst.
  • Vill du att skuggan ska sitta hela kvällen? Använd dig då av en puderögonskugga, alltså en ögonskugga i puderform, som du blandar med lite, lite vatten när du applicerar. På så sätt fäster ögonskuggan bra på ögonlocket!
  • En bra grund är A och O även när det kommer till skuggning. En primer ger en bättre fästyta för skuggan, och concealern trollar bort tråkiga, mörka ringar.
  • Det hemliga knepet för att få ett proffsigt intryck är att använda sig av flera färger när man skuggar. Använd en ljusare nyans närmast ögonvrån och en mörkare längst ut på ögonlocket. I mitten suddar du ihop den mörkare och den ljusare, eller använder dig av en tredje nyans som ligger emellan den ljusaste och mörkaste i styrka.
  • Glöm inte att rama in ögat med en ögonpenna för ett mer intensivt intryck!
Själv så skuggar jag mina ögon jämnt, på vardagarna också, det har blivit mer av det, men då använder lite mera gråa färger, jag har bruna ögon, så till fest använder jag mörk lila och svart/grå.

 


Kommentarer
Erickah

Riktigt skön blogg! :) Fin och enkel att läsa!

Lägga till varandra på bloglovin? ;)



Blogg: http://ericamalmstrom.blogspot.com
2009-09-28 @ 22:40:40
Erickah

Du är redan tillagd! :) Jag e snabb som vinden! sus Hahaha ;)



Blogg: http://ericamalmstrom.blogspot.com
2009-09-28 @ 22:48:49




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback