Skönhetstips

Hår

Hur torkar jag håret på bästa sätt?
SVAR: Rufsa inte blött hår torrt med en handduk, det sliter på håret. Krama istället vattnet ur håret i handduken.

Hur blir jag av med jobbiga småhår som sticker upp överallt?
SVAR: Ta en ren tandborste och spraya lite hårspray på den. Kamma sedan ner småhåren med hjälp av tandborsten.

Vad ska jag göra åt mitt platta och blöta hår?
SVAR: Prova att blöta fingrarna och gnugga dem i din hårbotten. Detta eftersom vatten lyfter hårrötterna.

Hur lyckas jag med håruppsättningen på festen?
SVAR: Tvätta håret dagen innan festen, eftersom halvsmutsigt hår är enklare att styla än nytvättat.

Mitt hår tappar all volym under dagen. Vad ska jag göra?
SVAR: Fukta dina händer och kamma dem sedan igenom håret. De stylingprodukter som du använde i morse kommer att reaktiveras och ge ditt hår nytt liv.

Hur mycket stylingprodukter behöver jag egentligen?
SVAR: Om du kan, försök att bara använda en stylingprodukt i taget. Mousse, värmeskyddande lotion och spray på detta kan göra att ditt hår ser torrare och plattare ut.

Panik, mitt torrschampo är slut!
SVAR: Prova att dutta barnpuder i hårbotten, det kommer att suga upp det överflödiga fettet.

Hur maximerar jag hårinpackningens vårdande egenskaper?

SVAR: Din inpackning kommer att göra dubbel nytta om den får verka i ditt hår under en varm handduk.

Lånad av VR!



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback